Friday, October 17, 2008

dunia dah berubah????????





















adakah anda pernah mendengar,terdengar atau di perdengarkan ungkapan seperti ini, 'dunia dah berubah'.............
pernahkah anda terfikir ungkapan ini bleh di terima atau tidak boleh di terima? adakah ungkapan ini betul? adakah logik ungkapan ini?......mari kite fikirkan bersama sama....
DUNIA,DUNIA dan DUNIA...ciptaan allah yang 1......cuma allah sahaja yang dapat mngubah dunia ciptaannya.... antara bukti bukti dunia tidak pernah berubah adalah seperti berikut:
  1. seperti yang kita sedia maklum,matahari terbit dari timur dan terbenam di barat. Sejak dari kita lahir smpai ke ari ini,adakah matahari merubah arah terbitnya atau merubah tempat terbenamnya???tidak berubah sama sekali.
  2. bentuk bumi adalah sfera atau bulat sejak dari zaman nenek moyang kita lagi dan adakah zaman sekarang bentuk bumi berubah dari sfera ke bentuk poligon atau bentuk segi empat atau bentuk segi tiga......?????tidak berubah juga.
  3. arah aliran air sungai adalah dari anak sungai ke muara sejak dari dulu. sekarang,adakah aliran air sungai berubah dari muara ke anak sungai.????tidak berubah juga.
  4. bintang bintang di langit hanya muncul atau kelihatan pada waktu malam sejak dari dulu. Sekarang,adakah bintang bintang di langit berubah waktu kemunculannya atau kelihatan pada waktu siang pula???tidak berubah juga.
so kpda sesiape yg pndai pandai wat statement yg xsiuman....pk lar dlu beb! nnti leh jd lin maksudnye........akhir kater drpd aq adalh,dunia tetap x brubah selagi kiamat blum tiba tp dunia dah maju jer....yg berubah adalah manusia.......................assalammualaikum warahmatullah hi wabarakatuh.......

No comments: